Uniwersalne czyli do niczego

Na rynku motoryzacyjnym stosowane są różnorodne rozwiązania uniwersalnego ogumienia. Większość nowych, salonowych samochodów produkowana jest oraz wyposażona również w takie rozwiązania motoryzacyjne. Uniwersalne ogumienie powinno sprawdzać się w każdych warunkach. Zarówno wysokie temperatury powietrza oraz asfaltu, jak i niskie temperatury oaz śnieg nie powinny powodować żadnych komplikacji w procesie użytkowania naszego samochodu. Niemniej jednak, takie propozycje rynkowe nie stanowią najlepszego rozwiązania. Wszelkiego rodzaju opony uniwersalne doskonale sprawdzają się w okresach przejściowych. Wtedy to najpełniej wykorzystywane są ich możliwości. Zdecydowanie inaczej zorganizowany bieżnik opon oraz inna konstrukcja powierzchni opony sprawiają, że lepiej i pewniej trzymają się wyznaczonej drogi. Korzystanie z produkowanych opon uniwersalnych w okresie zimowym jest jednak trudne i niekorzystne. W przypadku większych ilości śniegu oraz marznących opadów deszczu ze śniegiem opony uniwersalne całkowicie tracą swoje parametry techniczne. Większość kierowców ma problemy z poruszaniem się swoimi samochodami. Zdecydowanie duża ilość wszystkich kolizji, czy wypadków samochodowych dotyczy właśnie kierowców samochodów z takim ogumieniem. Zmniejsza się bowiem nie tylko przyczepność, ale również moc hamowania, co powoduje większe zagrożenie na drodze.

Both comments and pings are currently closed.